Reklamacje

PROCEDURA REKLAMACYJNA W PRZYPADKU NIEZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ
Zobowiązujemy się dostarczyć produkt (towar) zgodny z umową sprzedaży. Produkt jest zgodny z umową, jeżeli w szczególności pozostają zgodne z nią następujące elementy:
1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność,
2) przydatność do określonego celu, do którego jest potrzebny użytkownikowi, o czym użytkownik powiadomił nas najpóźniej w chwili zawarcia umowy i co zostało przez nas zaakceptowane.
Ponadto produkt jest zgodny z umową, gdy:
3) nadaje się do celu, do którego zazwyczaj nadają się produkty tego typu, biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy prawa, normy techniczne lub dobre praktyki,
4) występuje w takiej ilości i ma takie właściwości (w tym trwałość i bezpieczeństwo), jakie są typowe dla produktu tego rodzaju i jakich można racjonalnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter produktu i nasze publiczne zapewnienia, w szczególności złożone w reklamie lub na etykiecie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za brak zgodności produktu z umową w zakresie pkt 3) i 4) powyżej, jeżeli najpóźniej w chwili zawarcia umowy sprzedaży Użytkownik został wyraźnie poinformowany, że określona cecha produktu odbiega od powyższych wymagań zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak określonej właściwości produktu.
Jeżeli produkt (towar) nie jest zgodny z umową, Użytkownik może żądać naprawy lub wymiany.
Możemy dokonać wymiany, gdy Użytkownik żąda naprawy lub możemy dokonać naprawy gdy Użytkownik żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie produktu (towaru) do zgodności z umową wsposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów.
Naprawimy lub wymienimy produkt w możliwie najkrótszym czasie i poinformujemy Konsumenta o przewidywanym czasie naprawy lub wymiany wraz z odpowiedzią na reklamację.
Koszt naprawy lub wymiany ponosimy my, w tym koszty odbioru produktu.
Jeżeli naprawa i wymiana są dla nas niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, możemy odmówić doprowadzenia produktu do stanu zgodnego z umową.
W ramach uprawnień z tytułu braku zgodności produktu (towaru) z umową Użytkownik może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub zwrocie towaru (odstąpić od umowy), gdy:
(1) odmówiliśmy naprawy lub wymiany produktu,
(2) nie doprowadziliśmy produktu do stanu zgodnego z umową, tj. nie dokonaliśmy naprawy lub wymiany produktu,
(3) pomimo naprawy lub wymiany nadal istnieje niezgodność produktu z umową,
(4) niezgodność produktu z umową jest na tyle istotna, że uzasadnia zastosowanie obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy (odstąpienie od umowy) od razu, bez uprzedniego żądania naprawy lub wymiany produktu,
(5) z naszego oświadczenia lub okoliczności wynika, że doprowadzenie produktu do stanu zgodnego z umową nie będzie możliwe w rozsądnym czasie ani bez nadmiernych niedogodności dla Państwa.
Odpowiadamy za brak zgodności produktu (towaru) z umową istniejący w chwili wydania towaru i ujawniony przed upływem 2 (dwóch) lat od tej chwili; roszczenie o doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umową ulega przedawnieniu z upływem 6 lat od ujawnienia braku zgodności (końcem terminu przedawnienia jest ostatni dzień roku kalendarzowego).
Jeżeli Konsument chce zgłosić reklamację, prosimy o informację przed odesłaniem do nas produktu. Reklamację można złożyć telefonicznie pod numerem +48 501 299 844, pisemnie wysyłając na adres United Trade Piotr Lisicki, ul. Sierakowska 26 05-092 Łomianki, mailowo: kontakt@pamiatkilotnicze.pl. Niezależnie od sposobu złożenia reklamacji, niezwłocznie potwierdzamy jej przyjęcie poprzez skierowanie wiadomości na adres e-mail lub pisemnie.
W treści reklamacji należy wskazać dane Konsumenta, towar, którego dotyczy reklamacja, na czym polega brak zgodności towaru z umową, datę zakupu, datę zauważenia braku zgodności, przewidywany sposób realizacji uprawnienia konsumenta. Nie jest konieczne przedstawienie paragonu.
Ustosunkujemy się do reklamacji w ciągu 14 dni od jej otrzymania.

W przypadku skorzystania z prawa do obniżenia ceny mamy obowiązek zwrócić należność niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny. Dokonamy zwrotu różnicy w cenie przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jaki został użyty przy zakupie produktu, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się z żadnymi kosztami.
W przypadku zwrotu produktu (odstąpienia od umowy) Konsument jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu produktu za pośrednictwem kuriera lub paczkomatu. Koszt zwrotu ponosimy my.
Zwrócimy Konsumentowi cenę (wraz z kosztami dostawy i kosztami wysyłki do nas) niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Dokonamy zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jaki został użyty przy zakupie produktu, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się z żadnymi kosztami.
Jeżeli cena za produkt niezgodny z umową nie została jeszcze przez Konsumemta zapłacona, może się on wstrzymać się z jej zapłatą do czasu doprowadzenia przez nas produktu stanu zgodnego z umową.
Informujemy, że nie udzielamy gwarancji.