REGULAMIN ZAKUPÓW I KORZYSTANIA Z PORTALU 

  1. WPROWADZENIE 

Niniejszy dokument (zwany dalej „Regulaminem”), wraz z innymi dokumentami w nim wspomnianymi, określa warunki, jakim podlega korzystanie z serwisu (https://www.pamiatkilotnicze.pl/) oraz dokonywanie zakupów za jego pośrednictwem. 

Zachęcamy do starannego zapoznania się z niniejszym Regulaminem, naszymi Zasadami stosowania plików cookies i Polityką prywatności (zwanych dalej łącznie „Zasadami ochrony danych”) przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu. Użytkownik musi zaakceptować Regulamin zanim złoży zamówienie, a po jego zaakceptowaniu postanowienia niniejszego Regulaminu są wiążące dla składanego zamówienia. 

Regulamin może ulec zmianom, jednakże zmiany nie będą miały zastosowania do zaakceptowanych przez Użytkownika postanowień Regulaminu do każdego ze złożonych już zamówień. Bardzo ważne jest zapoznawanie się z treścią Regulaminu i Zasadami ochrony danych za każdym razem, gdy składane jest zamówienie. 

W razie pytań dotyczących Regulaminu lub Zasad ochrony danych, Użytkownik może skontaktować się z nami, korzystając z formularza kontaktowego znajdującego się w Serwisie. 

Umowa sprzedaży produktów za pośrednictwem Serwisu https://www.pamiatkilotnicze.pl/ zawierana jest pomiędzy Użytkownikiem oraz Piotrem Lisickim prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą United Trade Piotr Lisicki, ul.  Sierakowska 26, 05-092 Łomianki, NIP: 1180112935, REGON: 142524368. Umowa taka będzie dalej zwana „Umową”. 

Wszelkie postanowienia Regulaminu dotyczące „Konsumenta” odnoszą się do Użytkowników będących osobami fizycznymi, które zawierają z nami Umowy: 

- niezwiązane bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą; lub

- jako przedsiębiorcy prowadzący jednoosobowo działalność gospodarczą, gdy umowy te są bezpośrednio związane z ich działalnością gospodarczą, a z ich treści wynika, że nie posiadają one dla tych osób charakteru zawodowego.

  1. INFORMACJE O NAS

Sprzedaż towarów na tym portalu realizuje Piotr Lisicki prowadzący działalność gospodarczą pod firmą United Trade Piotr Lisicki, ul.  Sierakowska 26, 05-092 Łomianki, NIP: 1180112935, REGON: 142524368, w dalszej części niniejszego Regulaminu określana jako „my”. 

Skontaktować się z nami można pod adresem: ul. Sierakowska 26, 05-092 Łomianki, mailowo: kontakt@pamiatkilotnicze.pl, telefonicznie pod numerem telefonu +48 501 299 844 lub za pomocą komunikacji online WhatsApp lub formularza kontaktowego dostępnego pod adresem https://www.pamiatkilotnicze.pl/kontakt/

  1. INFORMACJE O UŻYTKOWNIKU I JEGO ODWIEDZINACH W SERWISIE

Informacje oraz dane osobowe podane przez Użytkownika podlegają przetwarzaniu zgodnie z Zasadami ochrony danych. 

  1. KORZYSTANIE Z SERWISU 

Serwis https://www.pamiatkilotnicze.pl prowadzony jest przez Piotra Lisickiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą United Trade Piotr Lisicki.

Podczas korzystania z Serwisu i przy składaniu zamówień za jego pośrednictwem, Użytkownik zobowiązuje się do: 

- używania Serwisu wyłącznie do składania istotnych zapytań i prawnie wiążących zamówień; 

- nieskładania fałszywych lub nieuczciwych zamówień. W razie wystąpienia podejrzenia, że złożono tego rodzaju zamówienie (np. w razie skradzionej karty kredytowej lub w podobnym przypadku), postaramy się, w możliwym zakresie, skontaktować z Użytkownikiem w celu weryfikacji prawdziwości powyższych podejrzeń, w zależności od posiadanych danych kontaktowych, a w razie potwierdzenia powyższych podejrzeń - mamy prawo anulować zamówienie i powiadomić Użytkownika o zaistniałej sytuacji; 

- podania nam swojego adresu e-mail i adresu do korespondencji oraz (lub) innych danych kontaktowych. Jeżeli Użytkownik nie poda nam wszystkich wymaganych informacji, nie będzie mógł złożyć zamówienia. 

  1. JAK ZŁOŻYĆ ZAMÓWIENIE 

Aby złożyć zamówienie, Użytkownik musi przejść całą procedurę zakupu online, tj. dodać wybrany produkt do koszyka, wybrać sposób dostawy, przejść do płatności (jako zarejestrowany Użytkownik lub wybierając zakup jako gość), zaakceptować Regulamin i kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”. 

Jeżeli, po złożeniu zamówienia, Użytkownik zorientuje się, że w zamówieniu jest błąd dotyczący rodzaju lub ilości wybranych produktów czy też dotyczący innych danych, powinien niezwłocznie się z nami skontaktować.  

Następnie Użytkownik otrzyma e-mail potwierdzający otrzymanie zamówienia („Potwierdzenie zamówienia”).

Wiadomość e-mail z Potwierdzeniem zamówienia nie oznacza naszej akceptacji zamówienia; oznacza ona po prostu potwierdzenie, że otrzymaliśmy zamówienie Użytkownika. Kiedy już przetworzymy zamówienie i przygotujemy je do wysyłki, wyślemy Użytkownikowi wiadomość e-mail, która będzie zawierać informację, że zaakceptowaliśmy zamówienie i która będzie zawierać dane przesyłki ("Potwierdzenie wysyłki").

Akceptacja zamówienia jest naszą decyzją. Ponieważ chcemy upewnić się, że wybrany przez Użytkownika produkt jest dostępny, nie będziemy akceptować zamówienia do momentu, aż przygotujemy produkt do wysyłki. W większości przypadków będzie to w ciągu 24 godzin w odniesieniu do produktów, które znajdują się w najbliższym magazynie. Jeżeli w momencie przygotowywania zamówienia w magazynie okaże się, że wybrany przez Użytkownika produkt jest już niedostępny, poinformujemy go o konieczności usunięcia tej pozycji z zamówienia. 

W momencie wysłania przez nas i otrzymania przez Użytkownika Potwierdzenia wysyłki, dochodzi do zawarcia między nami a Użytkownikiem Umowy.

Zamówienie Użytkownika jest również rejestrowane i przechowywane przez nasz system. Dokumenty księgowe potwierdzające Umowę dokonaną za pośrednictwem naszego portalu są przechowywane przez okres 5 lat. 

Maksymalny czas realizacji zamówienia wynosi 30 dni.

  1. DOSTAWA 

Dostarczymy produkt(y) zgodnie z Potwierdzeniem wysyłki i we wskazanym w nim terminie lub, jeśli termin dostawy nie został podany, w przybliżonym przedziale czasowym wskazanym przy wyborze rodzaju dostawy, a w każdym razie w terminie nieprzekraczającym 30 dni od daty zawarcia Umowy. Jeżeli, z powodu wyjątkowych okoliczności, spodziewamy się, że może dojść do opóźnienia, skontaktujemy się z Użytkownikiem w celu ustalenia nowego terminu dostawy lub jeżeli Użytkownik nie zaakceptuje zaproponowanego terminu, ma możliwość odstąpienia od Umowy. W takim wypadku, wszelkie środki zapłacone z tytułu Umowy zostaną zwrócone bez zbędnej zwłoki. 

W rozumieniu niniejszego Regulaminu uznaje się, że „dostawa” została zrealizowana lub zamówienie zostało „dostarczone" z chwilą, gdy Użytkownik lub wskazana przez niego osoba trzecia wejdzie faktycznie w posiadanie produktu, co zostanie potwierdzone podpisem na pokwitowaniu odbioru zamówionych produktów pod ustalonym adresem dostawy. 

Dostawy realizowane są w dni robocze od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnyh od pracy oraz świąt.

  1. PRZEJŚCIE RYZYKA I POSIADANIA PRODUKTÓW 

Z chwilą dostawy za ryzyko związane z produktem odpowiada Użytkownik. Użytkownik w pełni obejmie produkty w posiadanie z chwilą ich dostawy. 

  1. CENA I PŁATNOŚĆ 

Ceny podane na portalu zawierają podatek VAT. Ceny nie uwzględniają jednak opłaty za przesyłkę, którą dodajemy na koniec do ceny, którą ma zapłacić Użytkownik i prezentujemy Użytkownikowi przed złożeniem przez niego zamówienia – wyrażeniem woli związania się umową na odległość. Nasi przewoźnicy zakupów podają informację o kosztach przesyłki.

Użytkownik wyraźnie upoważnia nas do wystawiania faktur w formie elektronicznej.

Ceny mogą ulec zmianie w dowolnym czasie. Jednakże, z wyjątkiem dodania kosztów przesyłki, zmiany cen nie mają zastosowania do zamówień już złożonych. 

Po wybraniu wszystkich produktów przez Użytkownika, zostają one dodane do koszyka, po czym należy wybrać sposób dostawy i przejść do opcji płatności. W tym celu należy wykonać kolejno wszystkie czynności uwzględnione w procedurze zakupu, podając lub sprawdzając informacje wymagane na każdym etapie. Ponadto, w trakcie procedury zakupu, ale przed dokonaniem płatności (kliknięcie na przycisk „Kupuję i płacę”), Użytkownik może zmienić szczegóły zamówienia. Przewodnik zakupów przedstawia dokładny opis procedury zakupu. Dodatkowo zarejestrowani Użytkownicy znajdą historię wszystkich swoich zamówień w zakładce „Moje konto”, natomiast dla pozostałych Użytkowników (niezarejestrowanych) informacje na temat szczegółów danego zamówienia są dostępne poprzez link wysłany w Potwierdzeniu zamówienia. 

Użytkownik może zrealizować płatność na jeden z następujących sposobów:
- Tradycyjny przelew bankowy

- Poprzez Przelewy 24, który dostarcza następujące metody płatności:  kartami: Visa, Mastercard, American Express, kartą pracownika IN Card, albo z konta PayPal lub Przelewy 24, albo za pomocą usługi Apple Pay (dostępnej dla wybranych urządzeń Iphone i Ipad) albo BLIKIEM.

- Osobiście odwiedzając siedzibę naszego sklepu pod adresem: Sierakowska 26, Łomianki
Kod pocztowy: 05-092. W tej sytuacji przed Państwa przybyciem będziemy potwierdzać, że przedmiot znajduje się w magazynie.  

W celu zminimalizowania ryzyka nieupoważnionego dostępu, dane karty Użytkownika zostaną zaszyfrowane. 

Klikając przycisk „Kupuję i płacę”, Użytkownik potwierdza, że użyta karta należy do niego. 

Karty kredytowe podlegają weryfikacji i wymagają autoryzacji przez wystawcę karty; w przypadku, gdy wystawca karty nie potwierdzi realizacji płatności, nie ponosimy odpowiedzialności za opóźnienie lub niezrealizowanie dostawy i nie będziemy mogli zawrzeć Umowy z Użytkownikiem. 

  1. ZAKUP TOWARÓW JAKO GOŚĆ

Na naszym portalu zakupu towarów mogą też dokonać goście, czyli niezarejestrowani Użytkownicy. Przy tego rodzaju zakupach prosimy Użytkownika o podanie podstawowych danych niezbędnych do realizacji zamówienia. W trakcie zakupów proponujemy Użytkownikowi możliwość założenia konta w Serwisie lub pozostanie niezarejestrowanym Użytkownikiem. W celu zarządzania danym zamówieniem, niezarejestrowany Użytkownik może uzyskać do niego dostęp poprzez link wysłany w Potwierdzeniu zamówienia. 

  1. PODATEK OD TOWARÓW I USŁUG (VAT) 

Zgodnie z obowiązującymi przepisami i rozporządzeniami, wszystkie zakupy dokonane za pośrednictwem portalu zawierają podatek od towarów i usług (VAT), z wyjątkiem towarów, które mają zostać dostarczone bezpośrednio do klientów na Wyspach Kanaryjskich lub w Ceucie i Melilli. 

W związku z tym i zgodnie z treścią Rozdziału 1, Tytuł V dyrektywy Rady 2006/112 /WE z dnia 28 listopada 2006 roku w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, za miejsce dostawy uznaje się terytorium państwa członkowskiego oraz adres, pod który artykuły mają zostać dostarczone, a podatek VAT nalicza się według stawki obowiązującej w państwie członkowskim, do którego mają zostać dostarczone artykuły widniejące na zamówieniu. 

Zgodnie z zasadami i przepisami obowiązującymi w danym obszarze prawnym, w odniesieniu do towarów dostarczanych w niektórych państwach członkowskich Unii Europejskiej może mieć zastosowanie zasada odwrotnego obciążenia (Artykuł 194 dyrektywy 2006/112), jeżeli klient jest lub ma obowiązek być podatnikiem podatku VAT. W takim przypadku nie naliczamy podatku VAT, pod warunkiem uzyskania potwierdzenia przez odbiorcę, że rozliczy podatek VAT od dostarczonych pozycji w ramach procedury odwrotnego obciążenia. 

Jeżeli chodzi o zamówienia dostarczane na Wyspy Kanaryjskie oraz do Ceuty i Melilli, będą one zwolnione z podatku VAT zgodnie z Artykułem 146 wspomnianej dyrektywy, pod warunkiem zastosowania odnośnych podatków i cła zgodnie z obowiązującymi przepisami i rozporządzeniami. 

  1. POLITYKA WYMIANY I ZWROTÓW 

Ustawowe prawo odstąpienia od Umowy 

Jeżeli Użytkownik jest Konsumentem, ma prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia, w którym Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia (niebędąca przewoźnikiem) obejmie faktycznie w posiadanie kupiony produkt lub w przypadku wielu produktów uwzględnionych w jednym zamówieniu, lecz dostarczanych osobno, po upływie 14 dni od dnia, w którym Użytkownik lub wskazana przez niego osoba trzecia (niebędąca przewoźnikiem) obejmie faktycznie w posiadanie ostatni z produktów. 

Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od Umowy, Konsument powinien powiadomić nas telefonicznie, e-mailowo lub korzystając z naszego formularza kontaktowego, o odstąpieniu od niniejszej Umowy w drodze oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub e-mailem). Podawanie powodu odstąpienia nie jest wymagane. Użytkownik może skorzystać z Wzoru formularza odstąpienia od Umowy podanego w Załączniku 1 do niniejszego Regulaminu, lecz nie jest to obowiązkowe. 

Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, jeżeli jej przedmiotem jest dostawa jednego z następujących produktów: 

  1. Produktów personalizowanych/dostosowanych do indywidualnych potrzeb Konsumenta, produktów nieprefabrykowanych, produktów wyprodukowanych według specyfikacji Konsumenta lub produktów służących zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb Konsumenta; 
  2. Nagrań dźwiękowych lub wizualnych albo programów komputerowych dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 

iii. Towarów w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. 

Skutki odstąpienia od Umowy 

W przypadku ustawowego odstąpienia od niniejszej Umowy przez Konsumenta, zwracamy wszystkie otrzymane od niego wpłaty, w tym koszty przesyłki, używając tego samego sposobu płatności, który wybrał przy zapłacie za produkt, chyba że wyraźnie wyraził zgodę na inny sposób zwrotu środków, co nie generuje żadnych dodatkowych kosztów dla Konsumenta. 

W przypadku ustawowego odstąpienia od niniejszej Umowy i wyboru jednego z oferowanych przez nas sposobów zwrotu, zwrot środków nastąpi bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o odstąpieniu od niniejszej Umowy. Jeżeli Konsument zdecyduje się zwrócić i wysłać produkt(y) samodzielnie (nie dokonał wyboru jednego z oferowanych przez nas bezpłatnych sposobów zwrotu, określonych poniżej), możemy wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do czasu otrzymania produktów lub do czasu dostarczenia nam dowodu ich wysłania, zależnie od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 

Jeśli Konsument zdecyduje się zwrócić i wysłać produkt(y) samodzielnie (nie dokonał wyboru jednego z oferowanych przez nas bezpłatnych sposobów zwrotu określonych poniżej), należy dostarczyć zwracane produkty do nas (wysyłka na odpowiedni adres podany we Wzorze formularza odstąpienia od Umowy) nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował nas o odstąpieniu od Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle produkty przed upływem 14 dni. 

Konsument odpowiada jedynie za ewentualne zmniejszenie wartości towarów wynikające z posługiwania się nimi w sposób wykraczający poza czynności konieczne do ustalenia ich charakteru, właściwości i funkcjonowania. 

Po odstąpieniu od Umowy produkty można zwracać w następujący sposób: 

- za pośrednictwem umówionego przez nas kuriera: 

Konsument może zamówić usługę kurierską kontaktując się z nami, korzystając z formularza internetowego lub telefonicznie, aby umówić się na odbiór produktu.

- za pomocą autoryzowanych paczkomatów: 

Konsument może dokonać zwrotu produktów za pośrednictwem autoryzowanych paczkomatów (ta opcja jest niedostępna w przypadku produktów przekraczających rozmiary akceptowalne przez paczkomat). Konsument może wybrać tę metodę zwrotu kontaktując się z nami, korzystając z formularza internetowego lub telefonicznie, po czym wyślemy Konsumentowi etykietę zwrotną mailem. Etykietę zwrotną należy przykleić do paczki, którą należy umieścić w jednym z autoryzowanych paczkomatów. Produkt powinien być umieszczony w tym samym opakowaniu, w którym został przysłany.

- samodzielnie: 

Konsument może skontaktować się z nami za pomocą formularza kontaktowego lub zwrócić produkt bezpośrednio na adres oznaczony we Wzorze formularza odstąpienia od Umowy. W takim wypadku Konsument będzie ponosił bezpośrednie koszty takiego zwrotu produktów. 

Proszę pamiętać, że przy wyborze wysyłki za pobraniem jako metody zwrotu produktów, mamy prawo obciążyć Konsumenta wszelkimi kosztami, jakie w związku z tym poniesiemy. 

Konsument zawsze będzie odpowiedzialny za rzeczywistą zawartość przesyłki.

Po upływie ustawowego terminu na zwrot zakupionego produktu (tj. 14 dni od chwili doręczenia zakupionego produktu), Konsument ma prawo odstąpić od Umowy na podstawie umownego prawa do odstąpienia. 

Umowne prawo odstąpienia od Umowy 

Poza prawem Konsumentów do odstąpienia od Umowy na mocy przepisów prawa, o którym mowa powyżej, Użytkownik (niezależnie od tego, czy jest Konsumentem czy też nie) ma prawo odstąpienia od Umowy w terminie 30 dni od Potwierdzenia wysyłki, przy czym warunkiem skutecznego odstąpienia jest także faktyczny zwrot produktu w tym terminie. Warunek ten dotyczy także zwrotów za pośrednictwem kuriera lub autoryzowanych paczkomatów. 

Prawo odstąpienia od Umowy ma zastosowanie tylko do produktów, które są zwracane w tym samym nienaruszonym stanie. 

Zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu produktów wysłanych lub przekazywanych po terminie na zwrot (tj. po upływie 30 dni od Potwierdzenia wysyłki) lub produktów, które nie są w takim samym stanie, w którym zostały otrzymane. Nie dokonamy zwrotu pieniędzy, jeśli produkt nie spełnia powyższych wymagań. 

Skutki odstąpienia od Umowy 

W przypadku umownego odstąpienia od niniejszej Umowy, zwracamy Użytkownikowi wszystkie otrzymane od niego wpłaty, używając tego samego sposobu płatności, który wybrał przy zapłacie za produkt, chyba że wyraźnie wyraził zgodę na inny sposób zwrotu środków, co nie generuje żadnych dodatkowych kosztów dla Użytkownika. Zwracamy koszt najtańszej formy dostawy dostępnej na https://www.pamiatkilotnicze.pl, niezależnie od tego, jaką formę dostawy wybrał Użytkownik dla danego zamówienia. 

W przypadku umownego odstąpienia od niniejszej Umowy i wyboru jednego z oferowanych przez nas bezpłatnych sposobów zwrotu, zwrot środków nastąpi bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania przez nas zwracanego towaru od Użytkownika. 

Koszty najtańszej przesyłki zwracamy w przypadku, gdy Użytkownik skorzysta z prawa do odstąpienia w terminie umownym oraz zwrotu wszystkich towarów zawartych w danej przesyłce w ciągu 14 dni. Wypłata zwracanych środków pieniężnych nastąpi bez zbędnej zwłoki, w każdym razie w ciągu 14 dni od dnia otrzymania przez nas zwracanego towaru od Użytkownika. 

Produkty należy zwracać w następujący sposób: 

- za pośrednictwem umówionego przez nas kuriera: 

Konsument może zamówić usługę kurierską kontaktując się z nami, korzystając z formularza internetowego lub telefonicznie, aby umówić się na odbiór produktu.

- za pomocą autoryzowanych paczkomatów: 

Konsument może dokonać zwrotu produktów za pośrednictwem autoryzowanych paczkomatów (ta opcja jest niedostępna w przypadku produktów przekraczających rozmiary akceptowalne przez paczkomat). Konsument może wybrać tę metodę zwrotu kontaktując się z nami, korzystając z formularza internetowego lub telefonicznie, po czym wyślemy Konsumentowi etykietę zwrotną mailem. Etykietę zwrotną należy przykleić do paczki, którą należy umieścić w jednym z autoryzowanych paczkomatów. Produkt powinien być umieszczony w tym samym opakowaniu, w którym został przysłany.

- samodzielnie: 

Konsument może skontaktować się z nami za pomocą formularza kontaktowego lub zwrócić produkt bezpośrednio na adres oznaczony we Wzorze formularza odstąpienia od Umowy. W takim wypadku Konsument będzie ponosił bezpośrednie koszty takiego zwrotu produktów. 

Użytkownikowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, jeżeli jej przedmiotem jest dostawa jednego z następujących produktów: 

  1. Produkty personalizowane/dostosowane do indywidualnych potrzeb Użytkownika, produkty nieprefabrykowane, produkty wyprodukowane według specyfikacji Użytkownika lub produkty służące zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb Użytkownika; 
  2. Nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 

iii. Towary w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. 

Należy zwracać produkty w oryginalnych opakowaniach lub dołączając komplet takich opakowań i innych elementów, jeśli dotyczy, przesłanych wraz z produktami. Uprzejmie prosimy o zwrot produktów w bezpiecznie zamkniętym pudełku.

Proszę pamiętać, że przy wyborze wysyłki za pobraniem jako metody zwrotu produktów, mamy prawo obciążyć Użytkownika wszelkimi kosztami, jakie w związku z tym poniesiemy. 

W razie pytań prosimy o kontakt przy użyciu formularza kontaktowego lub telefonicznie

Adres do zwrotów: Sierakowska 26,05-092 Łomianki

  1. PROCEDURA REKLAMACYJNA W PRZYPADKU NIEZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ 

Zobowiązujemy się dostarczyć produkt (towar) zgodny z umową sprzedaży. Produkt jest zgodny z umową, jeżeli w szczególności pozostają zgodne z nią następujące elementy: 

1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, 

2) przydatność do określonego celu, do którego jest potrzebny użytkownikowi, o czym użytkownik powiadomił nas najpóźniej w chwili zawarcia umowy i co zostało przez nas zaakceptowane. 

Ponadto produkt jest zgodny z umową, gdy: 

3) nadaje się do celu, do którego zazwyczaj nadają się produkty tego typu, biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy prawa, normy techniczne lub dobre praktyki,

4) występuje w takiej ilości i ma takie właściwości (w tym trwałość i bezpieczeństwo), jakie są typowe dla produktu tego rodzaju i jakich można racjonalnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter produktu i nasze publiczne zapewnienia, w szczególności złożone w reklamie lub na etykiecie. 

Nie ponosimy odpowiedzialności za brak zgodności produktu z umową w zakresie pkt 3) i 4) powyżej, jeżeli najpóźniej w chwili zawarcia umowy sprzedaży Użytkownik został wyraźnie poinformowany, że określona cecha produktu odbiega od powyższych wymagań zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak określonej właściwości produktu. 

Jeżeli produkt (towar) nie jest zgodny z umową, Użytkownik może żądać naprawy lub wymiany. 

Możemy dokonać wymiany, gdy Użytkownik żąda naprawy lub możemy dokonać naprawy gdy Użytkownik żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie produktu (towaru) do zgodności z umową wsposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów. 

Naprawimy lub wymienimy produkt w możliwie najkrótszym czasie i poinformujemy Konsumenta o przewidywanym czasie naprawy lub wymiany wraz z odpowiedzią na reklamację. 

Koszt naprawy lub wymiany ponosimy my, w tym koszty odbioru produktu. 

Jeżeli naprawa i wymiana są dla nas niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, możemy odmówić doprowadzenia produktu do stanu zgodnego z umową. 

W ramach uprawnień z tytułu braku zgodności produktu (towaru) z umową Użytkownik może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub zwrocie towaru (odstąpić od umowy), gdy: 

(1) odmówiliśmy naprawy lub wymiany produktu, 

(2) nie doprowadziliśmy produktu do stanu zgodnego z umową, tj. nie dokonaliśmy naprawy lub wymiany produktu, 

(3) pomimo naprawy lub wymiany nadal istnieje niezgodność produktu z umową, 

(4) niezgodność produktu z umową jest na tyle istotna, że uzasadnia zastosowanie obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy (odstąpienie od umowy) od razu, bez uprzedniego żądania naprawy lub wymiany produktu, 

(5) z naszego oświadczenia lub okoliczności wynika, że doprowadzenie produktu do stanu zgodnego z umową nie będzie możliwe w rozsądnym czasie ani bez nadmiernych niedogodności dla Państwa. 

Odpowiadamy za brak zgodności produktu (towaru) z umową istniejący w chwili wydania towaru i ujawniony przed upływem 2 (dwóch) lat od tej chwili; roszczenie o doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umową ulega przedawnieniu z upływem 6 lat od ujawnienia braku zgodności (końcem terminu przedawnienia jest ostatni dzień roku kalendarzowego). 

Jeżeli Konsument chce zgłosić reklamację, prosimy o informację przed odesłaniem do nas produktu. Reklamację można złożyć  telefonicznie pod numerem +48 501 299 844, pisemnie wysyłając na adres United Trade Piotr Lisicki, ul. Sierakowska 26 05-092 Łomianki, mailowo: kontakt@pamiatkilotnicze.pl. Niezależnie od sposobu złożenia reklamacji, niezwłocznie potwierdzamy jej przyjęcie poprzez skierowanie wiadomości na adres e-mail lub pisemnie. 

W treści reklamacji należy wskazać dane Konsumenta, towar, którego dotyczy reklamacja, na czym polega brak zgodności towaru z umową, datę zakupu, datę zauważenia braku zgodności, przewidywany sposób realizacji uprawnienia konsumenta. Nie jest konieczne przedstawienie paragonu. 

Ustosunkujemy się do reklamacji w ciągu 14 dni od jej otrzymania. 

W przypadku skorzystania z prawa do obniżenia ceny mamy obowiązek zwrócić należność niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny. Dokonamy zwrotu różnicy w cenie przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jaki został użyty przy zakupie produktu, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się z żadnymi kosztami. 

W przypadku zwrotu produktu (odstąpienia od umowy) Konsument jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu produktu za pośrednictwem kuriera lub paczkomatu. Koszt zwrotu ponosimy my.

Zwrócimy Konsumentowi cenę (wraz z kosztami dostawy i kosztami wysyłki do nas) niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Dokonamy zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jaki został użyty przy zakupie produktu, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się z żadnymi kosztami.

Jeżeli cena za produkt niezgodny z umową nie została jeszcze przez Konsumemta zapłacona, może się on wstrzymać się z jej zapłatą do czasu doprowadzenia przez nas produktu stanu zgodnego z umową.

Informujemy, że nie udzielamy gwarancji.

  1. POWIADOMIENIA 

Przy zgłoszeniach wysyłanych do nas przez Użytkownika zaleca się przede wszystkim korzystać z naszego formularza kontaktowego lub e-maila. 

  1. CZĘŚCIOWE UNIEWAŻNIENIE 

W razie uznania jednego z postanowień niniejszego Regulaminu lub zapisów Umowy za nieważne na podstawie prawomocnej decyzji właściwego organu administracji publicznej albo prawomocnego wyroku sądu powszechnego, pozostałe warunki pozostaną w mocy, a wspomniane stwierdzenie nieważności nie będzie ich dotyczyć. 

  1. PRAWO DO ZMIANY NINIEJSZEGO REGULAMINIU 

Użytkownik musi się stosować do Zasad ochrony danych i Regulaminu obowiązujących w czasie, gdy korzysta z tego portalu internetowego lub składa zamówienie, z wyjątkiem sytuacji, gdy na mocy prawa lub decyzji organów administracji publicznej albo samorządowej, jesteśmy zobowiązani wprowadzić z mocą wsteczną zmiany we wspomnianych Zasadach ochrony danych, Regulaminie czy oświadczeniu w sprawie prywatności. Jednakże, zmiany te nie będą miały zastosowania do już złożonych zamówień. 

  1. WŁAŚCIWOŚĆ SĄDOWA 

Wszelkie spory wynikające z korzystania z www.zara.com lub Umowy czy inne kwestie z nimi związane podlegają niewyłącznej właściwości sądów polskich. 

  1. UWAGI I SUGESTIE 

W celu przesłania nam uwag i sugestii zapraszamy do korzystania z formularza kontaktowego. 

Jeżeli Użytkownik uważa, że jego prawa zostały naruszone, może skierować swoją skargę do nas za pośrednictwem adresu e-mail: kontakt@pamiatkilotnicze.pl w celu poszukiwania pozasądowego rozstrzygnięcia sporu. 

W związku z tym, jeśli Umowa sprzedaży została zawarta online za pośrednictwem naszego Serwisu (strony internetowej) - zgodnie z rozporządzeniem UE nr 524/2013, niniejszym informujemy, że Użytkownik ma prawo do poszukiwania rozwiązania z nami ewentualnego sporu konsumenckiego w sposób pozasądowy, poprzez platformę do rozwiązywania sporów on-line, dostępną pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Każda reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko Konsumenta, opis zastrzeżeń i ich uzasadnienie oraz sprecyzowanie żądania. Reklamacje zostaną rozpatrzone niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania. 

Załącznik 1 - Wzór formularza odstąpienia od Umowy


Niniejszym informuję, że odstępuję od umowy sprzedaży następujących towarów: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

zamówionych dnia/otrzymanych dnia ………………………………………………………………………


Imię i nazwisko konsumenta………………………………………………………………………………….
Adres konsumenta…………………………………………………………………………………………….

Data i podpis konsumenta (tylko w przypadku wysyłki wydrukowanego formularza pocztą) 

…………………………………………………………………………………………………………………..